Richter Gabriella vagyok. Tanítóként hiszem, hogy az iskolakezdésnek meghatározó élménynek kell lennie a gyerekek számára. Úgy gondolom, hogy a tanulás akkor a leghatékonyabb, ha örömforrásként jelenik meg, ezért a mindennapokban nagy hangsúlyt fektetek a játékosságra és a motiváció fenntartására.
A kisdiákok érzelmi intelligenciájának fejlesztését legalább olyan fontosnak tartom, mint az alapkészségek elsajátítását. Olyan biztonságos, szeretetteljes légkört igyekszem teremteni, ahol minden gyermek megélheti, hogy értékes, és bátran próbálkozhat. Sokat beszélgetünk, nevetünk, játszunk és felfedezünk – közben pedig rengeteget tanulunk egymástól is.
A mesék különleges szerepet kapnak az óráimon: segítenek megérteni a világot, feldolgozni az érzéseket, és elindítják a gyerekek fantáziáját. Szívesen használom a történeteket a tanulás különböző területein, legyen szó olvasásról, matematikáról. A mesés, játékos feladatok segítségével a gyerekek észrevétlenül tanulnak meg gondolkodni, logikusan következtetni, és a tanulás izgalmas kalanddá válik.
A hagyományos oktatási rendszerű (délelőtt tanóra, délután napközi) osztályban kolléganőmmel, Hilmer Eszterrel minden megteszünk azért, hogy a gyerekek örömmel jöjjenek iskolába, szeressenek tanulni, és érezzék: itt biztonságban vannak, szeretjük, elfogadjuk őket, és hiszünk bennük. Mert az iskola nemcsak betűkről és számokról szól, hanem a közös élményekről, a kíváncsiságról, a mesékről és a csodákról.
Gyere, játsszunk, meséljünk és tanuljunk együtt!