Idén november 4-én tartottuk a pályaorientációs napot az iskolában. Minden évben egy napot szánunk arra, hogy az életkori sajátosságoknak és a gyerekek érdeklődési körének megfelelően foglalkozzunk a továbbtanulás, pályaválasztás kérdésével, a munka világával. A kollégák és vendégek, segítő szülők jóvoltából az idei évben is változatos programokon vehettek részt az osztályok.
Az 1.a osztályban Major Gergely (Majorkert Kft.) kertépítő mérnök tartott a gyerekeknek ,,Mit csinál a kertépítő?" címmel interaktív foglalkozást. Vendégünk ajándékot is hozott minden tanulónak, egy öntözésre váró fűfejet, amit otthon nevelgethetnek majd.
A 2.c osztályban rajzóra keretében a ,,Mesterségek régen és ma" témával foglalkoztak. A Mekk Elek című mese segítségével megismerkedtek a cégér fogalmával, Amerikából jöttem-et játszottak a megismert foglalkozásokkal, valamint egyéni vagy páros munkában cégért terveztek a gyerekek.
A 3.a osztályosok rövid előadás keretében mutatták be szüleik munkáját az osztálynak.
A 3.b osztály a DuplexRota nyomdát látogatta meg. Nagy élményt jelentett a tanulóknak, hogy nyomon követhették a könyv születését a tervezéstől a nyomtatásig.
A 4.b osztály egy játékos vetélkedő segítségével ismerkedett régi mesterségekkel, foglalkozásokhoz kapcsolódó közmondásokkal mesékkel. November 8-án a programhoz kapcsolódóan részt vesznek majd a Néprajzi Múzeum ,,Legyél Te is könyvkötő!" című foglalkozásán.
Az 5. és 6. évfolyam tanulói csoportversenyt rendeztek feladatlapokkal és online kvízjátékokkal dolgoztak. Emellett az 5.a-ban másfél tanórában 5 tanuló mutatta be kiselőadás formájában az egyik szülője foglalkozását, ehhez kapcsolódva a gyerekek kérdéseket tettek fel az előadóknak. A 5.b-ben vállalkozásokat indítottak a csoportok, elosztották a feladatokat, majd reklámot is készítettek az üzleteknek.
A 6.b osztály az utca emberét kérdezte a munka világáról. Az első órában kérdéseket gyűjtöttek, hogy mit is kérdeznének meg egy felnőttől a munkájával kapcsolatban. Ezután jött az izgalmas rész, kimentek a belvárosba, ahol egy órájuk volt minél több embert megszólítani, s kérdéseiket feltenni. A küldetés után a gyűjtött válaszaikból felmérést kellett készíteni plakát formájában, amit aztán prezentáltak.
A 7.b osztály ráhangolódásként a munkakörökkel kapcsolatos gondolatébresztő játékot játszott. Ezt követően a gyerekek irányított kérdések mentén képzelték el önmagukat 2041-ben: Mi a foglalkozásuk? Ehhez milyen iskolákat végeztek el? Mennyi a fizetésük? Majd mindenki mesélt a jövőbeli énjéről. A napot egy kvízzel zárták.
A 8. évfolyam a pályaválasztási projektnap keretében a Lauber Dezső Sportcsarnokban megrendezésre kerülő ,,Mi a pálya?" című műszaki pályaválasztási fesztiválon vett részt, a Magyar Elektronikai Egyesület szervezésében. A pályaválasztás előtt álló nyolcadikosok nem csak a város középfokú intézményeivel, hanem számtalan céggel is megismerkedhettek, interaktív módon, élményszerű feladatok, tevékenységek révén, melyek sok fiatal érdeklődését a műszaki tudományok felé terelhetik.
Nagyon köszönjük az élményeket és a beszámolókat a szervezőknek, vendégeknek, kollégáknak!