Pécsi Tudományegyetem

22. Vasvári Viktor

Galériák:
7a Komplex nap 2018
Időutazás a komplex napon Az idei komplex nap különbözött az eddigiektől. Egyrészt mert szombaton volt és szombaton nem szeretünk iskolába járni. Most mégis könnyebben ment a felkelés, mert tudtuk, hogy nem lesz tanítás. Az iskolában rejtvények segítségével nekünk kellett kitalálni, hogy hova is megyünk. A filmek felismerésekor még arra gondoltunk, hogy mozi lesz az úti cél, így kicsit csalódottak lettünk, mikor kiderült, hogy mégsem. Gutenberg nevénél már sejthettük, hogy inkább valami „könyves” helyre, könyvtárba, megyünk. A portás bácsitól megkaptuk a borítékot, amelyben ott volt a pontos cím: Pécs, Szepesy utca 3. A fiúk rögtön elővették a telefonjukat, megkeresték térképen, majd odavezették az osztályt. Az Egyetemi Könyvtárban sok érdekes dolgot tudtunk meg a régi könyvekről és könyvtárakról. Klimo György pécsi püspök alapította és ez volt az első könyvtár Magyarországon. Kötések és méret szerint pakolták a könyveket. Az egyik teremben arany kötésesek voltak, a másikban a pergament kötésesek. Volt olyan könyv, amit alig bírtunk felemelni. A legérdekesebbek az anatómiai és a tudományos könyvek voltak. Az egyik teremben megtaláltuk a Toldit is. A következő szobában az 1848-as forradalomhoz kapcsolódó írásos emlékek voltak. Ezt követően az egyetem történetével és régi eszközökkel ismerkedhettünk meg. Itt mindent kipróbálhattunk. Volt egy szoba, ahol egy régi TV volt. Itt elég sokat időztünk. Leültünk, néztük a korabeli műsorokat és úgy éreztük magunkat, mint egy régi család. A végén még kívülről is megnéztük az épületet, ami nagyon impozáns volt. Majd mindenki elindult hazafelé. 7.a osztály
Parlament
Budapesti kiránduláson vett részt a hatodik évfolyam két osztálya. Fárasztó, de tartalmas napot töltöttek együtt. A Szent István Bazilika kilátójából fotózták a fővárost, megismerkedtek a Parlament belsejével, majd a Csodák Palotájában tüzes kísérletek tanúi lehettek.
Számháborúzás a testvérosztállyal Báránytetőn
IV. Pécsi Érték Kiállítás és Vásár
Október 1-én hétfőn a 7.a osztály az Árkádban volt. A IV. Pécsi Érték Kiállítás és Vásár idején, a PTE Zöld Egyetem program keretében, dr. Radvánszky Bertalan környezetvédelmi szakértő előadását hallgatták meg. Az előadás címe: Fenntarthatóság-Tudatosság-Jövő. A végén „Te vajon Jól gyűjtöd a szelektívet!” 13 + 1 totót töltöttek ki. Az aktivításukért mindenki ajándékot kapott.
Kutatók Éjszakáján
A 7.a osztály ebben az évben is részt vett a Kutatók Éjszakáján. Először iskolánk diákjainak előadását hallgattuk meg. Ezt követően az Anatómiai Intézetben megismerkedhettünk szövettani technikákkal és mikroszkóppal vizsgáltuk a szöveteket. Végül a Mikróbiológiai intézetben a legismertebb baktériumok mikroszkós és makroszkópos vizsgálatára is sor került.