Pécsi Tudományegyetem

Gyakorló Általános Iskola, Gimnázium és Szakgimnázium Általános Iskolája

Határtalnul 2016.

Iskolánk két hetedik osztálya 2016. április 12. és 15. között négy csodálatos napot töltött a Felvidéken a HATÁRTALANUL! program keretében.

A szállásunk Felsőszelin volt, ahonnan minden nap más irányba utaztunk.

Tudományos, technikai emlékeket látogattunk: Ógyallán a Konkoly-Thege Miklós által alapított csillagvizsgálót, Jókán a facölöpös famalmot, Gútán a fa hajómalmot és Közép-Európa leghosszabb fedett fahídját, Körmöcbányán a Pénzverdét, Selmecbányán a Bányászati Múzeumot, Bősön a vízierőművet. Pozsonyban jártunk a Gázművek Múzeumában, megcsodáltuk a Szent Márton-dómot, Komáromban sétát tettünk az erődben és megkoszorúztuk Klapka György szobrát, Selmecbányán pedig Petőfi emléktábláját. A deáki templomban beszéltek nekünk arról, hogy híres nyelvemlékünket, a Halotti beszédet itt használták a bencés rend tagjai. Zsigárdon megtekintettük Kaszás Attila szülőházát, amely ma tájházként működik, és megvendégeltek minket a magyar tannyelvű iskolában.

Csodálatos élmény volt hallani a felvidéki emberek ízes palóc szóhasználatát és kiejtését!

Életre szóló élményekkel tértünk haza.Az utazás után projektnapot tartottunk, melynek programjában helyet kapott a gyerekek ppt-vel kísért élménybeszámolója, fotókiállítás és ételkóstoló is. Az Univ TV rövid összeállítása itt látható.